The Republic of Poets The Republic of Poets
75
BLOG

Neda: 3 wiersze do Antologii „Poetry&Paratheatre”

The Republic of Poets The Republic of Poets Kultura Obserwuj notkę 0

 

Do KN

 

Gdybym była po drugiej stronie światła
w szarej strefie ludzkiej duszy
co to się powinna ukrywać przed własną źrenicą choć wciąż pnie się na szczyt
                              wieży Eiffla, wieży Babel
powinnam cię dzisiaj zapytać czy siedzisz
jak przystało na sfinksa
(albo przynajmniej wytresowanego psa
którego pan kocha miłością wierną, choć twardej ręki)  
 
Gdybym wybrała by dać słowo
– daję słowo –
zapytałabym cię dzisiaj
eksperta do spraw wyższych niż plugawy lud u stóp twojego biurka
jak ci smakuje strach w oczach wroga, a jak w oczach… dziecka
 
Na szczęścia dziś nie trzeba mi mówić
Tak jak i nie trzeba mi już pisać krwią
Dziś cisza.
Cisza porządku
 


MEDAL

 

Wciąż jeszcze się myśli
śni się
Ból
       jakby kamień u szyi…
 
Popatrz z drugiej strony – mówią
Ale ten medal ma tylko jedną twarz
                 ubraną w za duży garnitur
                 i śmieszne klaunie buciki
Medal za uśmiech
i trzepotanie rzęs
 
A ja – tylko prawdę…
więc wyrzut sumienia
Medal.
I dobrze – mówi
niech go sobie na szyi wieszają inni


 

Dla siebie korzeniami

 

Dla siebie – korzeniami…
Od Ojca, matki
i zabieganych o to, co wewnętrzne luminarzy…
Z jednej gleby
słodkiej ich dobrocią
słonej moimi łzami
 
Dla innych – cieniem…
Nie zabiegać, nie pytać, mówić mało
PO cichu
Karnie
z Oddaniem
iść pRostą drogą
do końcA
 
…dopóki  lepsza się nie stanę…
 
Czy to ja (?) jestem właścicielem
strzeżonego i pielęgnowanego troską drzewa
(które ma trwać choć gałęzie wyschnięte, konar ociosany
  wiatrem)
Wieczność…
jesień…
 
Czy to ja jestem tym drzewem..?

blog techniczny, komunikaty, informacja 2015, 2014, 2013 Festiwalu Poezji i Form Sieciujących *Th'Republic of Poets* Blogosfera Polska Polska Zona Językowa Polish Zone.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura