The Republic of Poets The Republic of Poets
70
BLOG

Ewa Filipczuk: 3 wiersze do Antologii „P&P”

The Republic of Poets The Republic of Poets Kultura Obserwuj notkę 0

 

czerwcowa herbata

pijąc herbatę
gorącą jak czerwcowe popołudnie
wybieram słowa
szukam takich
jakimi dziecko mówi do ojca
ale on umarł
nie usłyszy
nie zobaczy
jak bardzo staram się sprostać
napisać więcej niż można
przeprosić
za nic
za wszystko
 
piję herbatę w pustym pokoju
rozmawiam z martwą fotografią
                                           
                                                                                                       6.2015

 

inni poeci

kartki z urywkami cudzych słów które mnie zachwyciły
poniewierają się po półkach po stole
czasami natrafiam w nich na ślad własnych myśli
i wtedy mocniej bije mi serce
jestem niepoprawną zbieraczką
tego co powiedziane napisane
wierzę i nie wierzę w słowa
bo dnia codziennego one nie obchodzą
ale kiedy czuję ślady słońca albo łez na policzkach
wiem to ma sens te strzępy wszechświatów chaosów
które przez chwilę są moje
                                        
                                                                                                       7.2015

 

punkt odniesienia

nie ma go we mnie -
od pierwszej książki która była ważna,
od pomysłu na życie,
żeby było mocne, i od przypadku
nieprzypadkowego
 
motyw przewodni:
nigdy się nie poddać
ani pierwszej ani ostatniej miłości,
żadnym słabościom
 
nic się nie udało
 
punkt odniesienia
jest najsłabszym punktem
tak chwiejnym jak mój taniec
gdy tańczę zbyt długo
 
                                                                                                      10.2015

blog techniczny, komunikaty, informacja 2015, 2014, 2013 Festiwalu Poezji i Form Sieciujących *Th'Republic of Poets* Blogosfera Polska Polska Zona Językowa Polish Zone.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura